Το ChatGTP αποτελεί εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης (AI). Δημιουργεί συνομιλίες σε φυσική γλώσσα (NLP) υπό τα γλωσσικά μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης του OpenAI GPT-3. Ουσιαστικά είναι ένα chatbot  που μιμείται τον ανθρώπινο λόγο. Μπορεί να παράγει το δικό του λόγο και να συνομιλεί. Συλλέγει δεδομένα από πολλές πηγές όπως συνομιλίες, απομαγνητοφωνήσεις και έγγραφα κειμένου. Το ChatGPT έχει τόσο πλεονεκτήματα όσο και μειονεκτήματα, τα οποία και θα δούμε παρακάτω στο άρθρο. 

Κυκλοφόρησε στις 30 Νοεμβρίου 2022 από την OpenAI, μια τεχνητής νοημοσύνης και ερευνητική εταιρεία. Μάλιστα τους πρώτους 2 μήνες που εισήχθη στην αγορά είχε περίπου 100 εκ. χρήστες. Ακόμα, προς το παρόν είναι ένα δωρεάν εργαλείο. Έχει όμως και μια πληρωμένη έκδοση (20 δολάρια/μήνα) που παρέχει στους χρήστες γρηγορότερες απαντήσεις και ομαλή λειτουργία.

Η ονομασία ChatGPT προέρχεται από τις λέξεις chat (συνομιλία) και τα αρχικά των λέξεων Generative Pre-trained Transformer που σημαίνουν Παραγωγικός Προεκπαιδευμένος Μετασχηματιστής. 

Πλεονεκτήματα ChatGPT

Όπως ήδη αναφέραμε, αυτό το chatbot μπορεί να έχει τόσο πλεονεκτήματα όσο και μειονεκτήματα. Αρχικά μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο, μιας και παρέχει αυτοματοποίηση εργασιών. Έτσι δίνει την ευκαιρία σε εργαζομένους και εταιρείες να εστιάσουν σε σημαντικότερες εργασίες. Ο χρόνος αναμφίβολα είναι παραπάνω από πολύτιμος και οι επιχειρήσεις ψάχνουν συνεχώς τρόπους να μειώσουν το χρόνο που εκτελούνται διάφορες εργασίες.

Επιπλέον, η αυτοματοποίηση των εργασιών και η ταχύτητα που γίνονται, οδηγεί σε αύξηση της παραγωγικότητας και των εσόδων μιας επιχείρησης. Μάλιστα 64% των εταιρειών αναμένει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα ενισχύσει την παραγωγικότητα.

Μειονεκτήματα ChatGPT

Ωστόσο έχει παρατηρηθεί ότι ο χρόνος απόκρισης είναι αργός μιας και δέχεται ταυτόχρονα πολλούς χρήστες και πολλές εντολές. Επιπλέον, αυτό το chatbot δεν δίνει πάντα σωστές απαντήσεις και υπάρχει η περίπτωση λάθους, ειδικά σε περιπτώσεις σύνθετων ερωτημάτων. Με αυτό το τρόπο είναι μεγάλες οι πιθανότητες εκνευρισμού και μείωση της ικανοποίησης των πελατών. Μάλιστα σύμφωνα με έρευνα, το άγχος των καταναλωτών για ψευδείς πληροφορίες που προέρχονται από την τεχνητή νοημοσύνη είναι πάνω από 75%.

Επιπροσθέτως, η πρόοδος της τεχνητής νοημοσύνης δεν σημαίνει απλώς αυτοματοποίηση εργασιών και εξοικονόμηση χρόνου-πολλοί φοβούνται ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να αναλάβει ορισμένες θέσεις εργασίας εντελώς.

Ακόμα, πολλοί θεωρούν ότι το περιεχόμενο που δημιουργείται από το ChatGPT θα μπορούσε να έχει αρνητικό αντίκτυπο στο SEO και στη θέση κατάταξης μιας επιχείρησης στα αποτελέσματα της Google. Δεδομένου ότι το ChatGPT εκπαιδεύεται σε περιεχόμενο που ήδη υπάρχει, θα μπορούσε σίγουρα να έχει επίπτωση στο SEO. Αυτό συμβαίνει διότι η Google αξιολογεί γενικά το πρωτότυπο περιεχόμενο ως ευεργετικό και πιο σημαντικό.

Συνοψίζοντας

Τέλος, το ChatGPT είναι σίγουρα ένα ισχυρό εργαλείο τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους ιδιώτες. Αυτό συμβαίνει διότι, παρέχει μια γκάμα υπηρεσιών με θετικά αποτελέσματα. Ωστόσο πάντα ενέχει ο κίνδυνος λανθασμένων απαντήσεων γι’ αυτό και πρέπει να φιλτράρονται όλες οι πληροφορίες.