Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (με 1 – 50 εργαζόμενους ) αποτελούν βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας. Αυτό συμβαίνει διότι καλύπτουν πάνω από το 99% των του συνολικού αριθμού επιχειρήσεων στην Ελλάδα (~730.000 επιχειρήσεις) και το 75% των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα. (Πηγή: ΣΕΒ/ΕΥ 2017).
Η πορεία και η εξέλιξη των επιχειρήσεων, και ιδιαίτερα των μικρομεσαίων, καθορίζεται από την προσαρμογή τους στην ραγδαία εξέλιξη των νέων τεχνολογιών. Η αξιοποίηση ψηφιακών συστημάτων και υποδομών κρίνεται ολοένα και πιο απαραίτητη. Οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Στόχος η καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών τους και η οργάνωση και αυτοματοποίηση των λειτουργιών και του καθημερινού workflow της επιχείρησης.
Το 42% των επιχειρήσεων χρησιμοποιούν ERP και το 37% CRM
Τι δείχνουν οι έρευνες;
Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, έως και το 2022 το 42% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων χρησιμοποιεί συστήματα ERPs και το 37% χρησιμοποιεί CRM. Ενώ τα ποσοστά φαίνονται ικανοποιητικά δεν έχει παρατηρηθεί κάποια αύξηση από το 2020. Επίσης μόνο το 6% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δεν χρησιμοποιούν κάποιο ERP Ή CRM έχουν σκοπό να αποκτήσουν.
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα περίπου το 50% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα, είτε δεν έχουν επενδύσει καθόλου στην ψηφιακή τους παρουσία και στη χρήση ψηφιακών συστημάτων, είτε έχουν επενδύσει τα ελάχιστα χωρίς να πληροφορηθούν αρκετά. Γι’ αυτό παρακάτω γίνεται μια σύντομη αναφορά των CRM και ERP. Επίσης αναφέρονται κάποια από τα πολλά οφέλη που προσφέρουν στις επιχειρήσεις, σύμφωνα με έρευνες παγκόσμιας εμβέλειας.
Το CRM είναι ένα πρόγραμμα διαχείρισης πελατών. Μέσω αυτού μπορεί να βελτιωθεί και να οργανωθεί οποιαδήποτε ενέργεια σχετίζεται με τη διατήρηση υφιστάμενων και την προσέγγιση δυνητικών πελατών. Το ERP είναι λογισμικό που στοχεύει στη βελτίωση των εσωτερικών λειτουργιών μιας επιχείρησης, στην οργάνωση και την αυτοματοποίηση αυτών, για την αύξηση επιχειρηματικών επιδόσεων.
Τελευταία είναι δημοφιλές ένα υβριδικό μοντέλο ψηφιακών συστημάτων, το οποίο συνδυάζει CRM και ERP σε μια εφαρμογή. Στόχος είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών αλλά και η αυτοματοποίηση εσωτερικών λειτουργιών της επιχείρησης.
Το CRM είναι ένα πρόγραμμα διαχείρισης πελατών. Μέσω αυτού μπορεί να βελτιωθεί και να οργανωθεί οποιαδήποτε ενέργεια σχετίζεται με τη διατήρηση υφιστάμενων και την προσέγγιση δυνητικών πελατών. Το ERP είναι λογισμικό που στοχεύει στη βελτίωση των εσωτερικών λειτουργιών μιας επιχείρησης, στην οργάνωση και την αυτοματοποίηση αυτών, για την αύξηση επιχειρηματικών επιδόσεων.
Τελευταία είναι δημοφιλές ένα υβριδικό μοντέλο ψηφιακών συστημάτων, το οποίο συνδυάζει CRM και ERP σε μια εφαρμογή. Στόχος είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών αλλά και η αυτοματοποίηση εσωτερικών λειτουργιών της επιχείρησης.
Πλεονεκτήματα χρήσης CRM και ERP
Κάποια από τα πολλά πλεονεκτήματα της χρήσης CRM και ERP είναι:
1)Μεταξύ των επιχειρήσεων που απέκτησαν ERP, το 91,7% λέει ότι τα συνολικά αποτελέσματα είναι επιτυχημένα.
2)Οι επιχειρήσεις επιτυγχάνουν τους στόχους τους μέσω λύσεων ERP, όπως η επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα (96,6%) και η αύξηση της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης (68,4%).
3)Το 87% των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν CRM δηλώνει ότι βοήθησε σημαντικά στην αύξηση των πωλήσεων.
4)Το 52% των εταιριών που χρησιμοποιούν CRM δηλώνει ότι έχει δημιουργηθεί καλύτερο κλίμα μεταξύ των υπαλλήλων και έχει αυξηθεί η αποδοτικότητα τους.